Livsstilscoachen...



For noen år siden var Frøken Hermansen hos en livsstilscoach. Det var en halvtime med en sånn en som var inkludert i et opplegg hun betalte for, og ikke for å fornærme noen som bedriver dette yrket, men Frøken Hermansen er den dag i dag like imponert over hvor lite denne damen måtte gjøre for en tusenlapp.

Er det noe som stresser deg i hverdagen. Noe du føler du sliter med. Noe du ønsker å forandre på?
-Ehhh... hmmm..... eeehh.... *tenke, tenke, tenke* Jo, det er jo litt stressende å være alenemor og jobbe fulltid og alt det der.. skulle gjerne hatt mer penger også, akkurat som alle andre ønsker seg...
Damen noterer.

Er det noe du ser selv at du kan forandre på for å få en bedre hverdag?
-Eeehhh........ Kanskje lage matpakke kvelden før for å slippe morgenstresset før vi skal gå til skole og jobb?
Damen noterer igjen.

Og sånn ellers da? Hvordan føler du at du har det?
-Ehhhh.... joooo.... det går da ganske greit. (*Hva gjør jeg her egentlig?)
Damen noterer.

Ja, da har jeg notert meg at det er morgenstresset som i hovedsak er stressende og gjør hverdagen mindre harmonisk enn den kunne vært. Jeg har også notert meg det du sa om å lage matpakken kvelden før og foreslår at vi ( *vi?) prøver dette en stund og så kan du jo sette opp en ny time så vi kan snakke om hvordan det har gått.
-Eeeh..... Joda, jeg kan sikkert lage matpakke om kvelden. det blir nok bedre ja. Tusen takk skal du ha. ( tar damen i hånden) Ha det bra.

Damen i resepsjonen smiler. Vil du sette opp en ny time med en gang?
-Eeeeh...... nei takk. Jeg ringer og avtaler. Har ikke kalenderen med meg. Ha det bra.

I hule granskauen? Livsstilscoach? Lage matpakke om kvelden?
Av en eller annen merkelig grunn så bestilte Frøken Hermansen ingen oppfølgingstime.

Men hun skal begynne å ta betalt for gode råd som folk kunne tenkt ut selv. Er du trøtt? Anbefaler at du sover. Kommer du for sent på jobb? Skal "vi" prøve å ta en bane før? Legger du på deg når du spiser junk? Slutt med å spise junk.
Det blir tusen kroner . Sett opp ny time der ute. Ha det bra.




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Jo, du kan også smøre deg selv!

5 Mins Shaper fra helvete!

Frøken Bollerund