Profilbilde



Frøken Hermansen snakker ofte med sin sønn på 14 om viktige saker som skjer i hverdagen. Hun spør om hun er fin på håret, hva slags mann hun burde finne seg, om hun er penere i dag enn i går, eller omvendt, og om hvilken farge på stearinlysene han syns er finest. Av en eller annen grunn så er han lite interessert, og hun føler at han svarer for å bli ferdig med saken. Hver gang. For å kunne se på fotball eller spille Playstation. Og nå har hun nesten lyst til å slutte å spørre ham om disse viktige sakene fordi hun aldri får noe ordentlig svar.

-Se på dette bildet lille venn. Er det fint av meg? Eller er det litt rart?
-Mamma, du vet jo at uansett hva jeg svarer så er det feil?
-Men bare vær ærlig. For jeg har ikke brukt det enda fordi jeg syns det er litt rart
-Hvis du syns det er litt rart, så er det sikkert rart.
-Hæ? Er det rart? Syns du ikke det er fint?
-Jo, mamma. Det er sikkert fint. Spiller det noen rolle? Alle du kjenner vet hvordan du ser ut.
-Ja, men det er jo profilbilde da!Det er liksom LITT viktig i hvert fall.
-Jo, hva så? Har ikke bytta profilbilde siden 2011 jeg...
-Men er det fint dette da? Ok. Ikke svar. Det er greit. Men ville du brukt det som profilbilde da?
-NEI, mamma. Jeg ville ikke brukt det som profilbilde. Jeg vil ikke ha bilde av deg på min profil. Jeg har bilde av MEG der.
Øver på å ta profilbilde

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Jo, du kan også smøre deg selv!

5 Mins Shaper fra helvete!

På cruise med fine Fjordline !