Frøken Hermansen på houseparty



Frøken Hermansen har vært på Mary Kay Houseparty. Er det houseparty det heter? Eller homeparty? Kanskje det var homeparty, men det spiller jo ingen rolle. Det var inne i huset til Veronica. Det er både et hus og et home. 
Frøken Hermansen hadde allerede for lenge siden bestemt seg for at hun IKKE skulle kjøpe noe fordi hun pusser opp bad og har ikke penger til å kjøpe ting hun ikke trenger akkurat nå. Bortsett fra at hvis det ble veeeeeeldig vanskelig å komme seg unna, så kanskje en liten øyeskygge eller noe sånt til et par hundre kroner. Hun hadde til og med sagt fra til damen på forhånd at hun IKKE skulle ha noe. Og damen sa at det var helt greit og det skjønte hun godt sa hun. Ikke noe kjøpepress, vi skal bare slappe av og kose oss. 

Ok. Fire jenter rundt et bord. Hårbånd, pads og hauger med flasker og bokser. Vi begynner med øyesminkefjerner. Ta den på en pad, legg den på øye og dra bortover. Frøken Hermansen tenker på Ipad. Ikke gnikk og gnukk. Jøss. Mascaraen satt igjen på pad'en. Hmmm.. Den var fin. Men trenger ikke sånn. Aldri likt sånne øyesminkefjernere. Så tar vi ansiktsvasken. Deilig lukt, sminken forsvinner, alt bare fint. Hva gjør vi nå? Vi tar på øyekrem. Hæ? Skal ikke øyekremen helt inn i øyet? Er det derfor øynene mine renner hver morgen når jeg går til jobb? Men hvis øyekremen ikke skal i øynene, og skal stoppe helt der nede, hvor skal ansiktskremen da? Jøss. Lærer noe hver dag. Serum. Flytende deilig serum som både forynger og forskjønner. Skal ikke ha det. Men jo da, det føltes ganske greit. Sikkert dyrt. Skal i hvert fall ikke ha det. Nattserum. Blank flaske med bittesmå perler i. Dette er vitaminer som eksploderer når de kommer på huden. Jøss. Vitaminer man kan se. Usikker på om jeg fikk vitamin i den serumprikken jeg fikk på fingeren? Eller fikk Heidi alle vitaminene, og jeg bare krem? Kjenner ingen eksplosjon på huden, men joda, den føltes deeeeeilig. Skal i hvert fall ikke ha sånn. Dagkrem, Bare en type dagkrem, Jøss. Har dem klart å lage en krem man kan bruke både dag og natt og allikevel være vakker? Jøss, blir ikke så dyrt da jo! Imponert. Og da trenger man kanskje ikke serum? Uansett skal Frøken Hermansen ikke ha noen ting. Foundation. La oss se om vi finner ut hvilke farger dere er. Ja, tre av fire jenter var visst en Beige 4. Smører inn og gnir og gnukker, og DEN var lov å ta helt opp til øyet. Heldigvis. Frøken Hermansen er lettet. Alle blir veldig pene med foundation. Det er nok noen år siden alle vi fire har sett hverandre uten sminke. Test av en feit håndkrem ,en håndskrubb og en vanlig håndkrem. Deilig! Men trenger ikke håndkrem. Så dere, kan dere få leke dere med øyeskygger og mascara og lipgloss og leppestift og alt som er der, så skal vi prate sammen etterpå og se hvordan dere syns det har gått :-) Prate sammen og se hvordan det har gått? Det er vel da hun skal lure meg til å kjøpe ting jeg ikke skal ha? For jeg skal ikke ha noe. Har bestemt meg. Har så mye i skapet hjemme. Trenger absolutt ingenting. 
Og stolt av at jeg skal klare å si at jeg ikke skal ha noe som helst, men takk for titten. 
Ja, det var Frøken Hermansen ja? Hvordan syns du dagen har vært? Er du fornøyd med kurset? Jada ( skal ikke ha noe, skal ikke ha noe) Jeg tror jeg tar det settet der jeg. Det til 2300 ( Frøken Hermansen, hva er det du sier? Hold kjeft!) Ja, det der ja, det med ansiktsvask, øyesminkefjerner, to serum, en dagkrem, en øyekrem og en foundation. Ja, det ja. Flott! Er vi ferdig da? Kunne du tenke deg å holde et kurs hjemme hos deg en gang? ( Nei, nei, nei! Si nei! Kjenner ingen som gidder å komme!) Tja, jeg skal jo pusse opp badet nå, så det blir nok litt vanskelig. (Puh, fiksa det!) Ja, men jeg er opptatt lenge jeg nå, sier hun, Så det blir ikke før i februar. (Februar? Finner ikke på noen unnskyldning) Da får du også dette flotte håndkrem-settet, med de tre fine produktene vi prøvde i dag, du kan få dem med deg i dag hvis du vil det. Jada, februar blir flott det. Ordner seg. Skal finne noen som vil komme. Dæven, det var fiiiiiiiine kremer!!! To kremer og en skrubb. Frøken Hermansen kommer til å få så fiiiiiine hender. Hvis hun husker å bruke dem da. Det hender hun kaster håndkremer som har gått ut på dato. 

Jadda! Blir ikke Frøken Hermansen ung og pen nå, så veit ikke jeg! 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Jo, du kan også smøre deg selv!

5 Mins Shaper fra helvete!

På cruise med fine Fjordline !