Oooops! Det nye året kom litt fort...

Frøken Hermansen har sagt så mye dumt de siste månedene. Neste år skal jeg ha shoppestopp, Neste år skal jeg løpe rundt Nøklevann i mai. Neste år skal jeg ned 15 kilo. Neste år skal jeg legge nytt gulv. Neste år skal jeg ikke drikke alkohol. Neste år skal jeg gjøre alt jeg kan for å se bedre ut en jeg noen gang har sett ut den dagen jeg blir 40. Neste år skal jeg skrive bok. Neste år skal jeg være flinkere med spanskleksene mine og øve mer. Neste år skal jeg besøke venner oftere, og huske å sjekke leksene til 9.klassingen hver dag, og neste år skal jeg har det ryddig hjemme sånn at hvem som helst kan komme og ringe på døra. Når som helst og hvilken dag som helst. 

Neste år kom veldig fort! Hadde hun bare sagt "Neste år har jeg lyst til" og ikke "Neste år SKAL jeg"

Shoppestopp: 1.januar er dagen for å melde seg av alle nyhetsbrev på mail. For Frøken Hermansen handler ikke mye i butikk. Hun handler på nett. Og er til gjengjeld ekstremt god på det. I dag tidlig hadde hun 14 nye mailer i innboksen fra 14 nettbutikker som prøver å fortelle henne hva hun trenger. Men nei du! I 2014 er det Frøken Hermansen selv som skal bestemme hva hun trenger. Og hun melder seg derfor av ett og ett nyhetsbrev ettersom de kommer. Og hun føler abstinenser allerede ved å tenke på å blokkere nettsider som Zalando, Groupon, Ellos, Kremmerhuset, Sportamore og Kickback. Sææærlig Kickback for der kan hun tjene en femtilapp hver gang hun har sløst bort en tusenlapp. Jippi! 

Helse: Jo, dette året MÅ Frøken Hermansen få system på helsa si. Mat, trening og velvære. Senest nyttårsaften spurte hun sin sønn; Var ikke denne blusen finere sist jeg hadde den på? Og han svarte: Jo, det var den. Du har nok lagt på deg. Men det er ikke så rart mamma, for så lenge jeg har kjent deg har du ALDRI trent så lite som du har gjort i år... Hmmmmm.... og HVORFOR det? Frøken Hermansen vet faktisk ikke. Det er mange ting å skylde på. D-vitamin mangel, søvnmangel, tidspress, vilikken var for sterk, bagen blir for tung når man må drasse på alle dusjegreiene.. og ALT er dumme unnskyldninger. Derfor skal hun ikke begynne med å trene fire ganger i uka nå, men TO. Fordi TO er mer enn NULL. Og gå tur TRE ganger i uka, IKKE hver dag. Og så kommer lysta etterhvert. 

Ikke drikke alkohol: Saken er: Helt ærlig! Å drikke seg dritings gir Frøken Hermansen NULL og NIKS av verdi og mening. Så med unntak av bursdagen sin og kanskje et julebord vil hun ikke drikke i 2014. Og kan allerede høre tankene til venninner: Åååååå,,,, da blir det kult å gå ut med henne lissom! Festbrems. Frøken Hermansen trenger det rett og slett ikke for hun er like kul uten alkohol som andre er etter en flaske vin. Og hun sparer masse penger på det også.

Besøke venner oftere: Alarm! Alarm! Besøke venner betyr ALLTID at man må spise noe usunt.Hvorfor det? Kanskje hun skal snu på flisa og heller invitere til seg, og lage sunne ting? Noe å tenke på! 

Ha det ryddig: Jepp! Ha det ryddig gjør at man får gjort mer av alt over fordi man slipper å bruke så lang tid på å rydde hele tiden. Og hvis Frøken Hermansen skal begynne det nye året på en ryddig måte, så går resten av jula ut nå, og huset skal vaskes klart for 2014 :-)
Ha en fiiiiiiiiiiin første dag i det nye året :-) 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Jo, du kan også smøre deg selv!

5 Mins Shaper fra helvete!

På cruise med fine Fjordline !