Kjære Norsk Tipping



Jeg har spilt igjen! Jeg heter Frøken Hermansen, er 39 (og et halvt, faktisk), har en kjekk sønn på 15, en snill kjæreste som er togkonduktør, en jobb jeg liker, en familie jeg er glad i, gode venner, en leilighet jeg har kastet bort tropesommeren 2014 på å pusse opp. Livet er ganske fantastisk, men jeg mangler litt PENGER!

Jeg har spilt en Vikinglotto med Joker igjen. Og jeg går ikke i pluss eller i null. Jeg går i minus, og i går da jeg prøvde å spille Bingo online for 0,20 kr så fikk jeg beskjed om at min tapsgrense var nådd!

Reise litt...
Hvis dere SER at min tapsgrense er nådd, kunne dere ikke bare en liten gang tenke og vurdere og komme fram til at NÅ er det MIN tur? Jeg er ikke noe luksusdyr, jeg har ingenting kjempedyrt eller fancy, jeg er ikke dyr i drift, og krever ikke mye. Jeg skal ha igjen på skatten også, men Skatteetaten har heller ikke klart å betale meg noe som helst i år.

Kjære Norsk Tipping! Bare i kveld, vær så snill. Jeg skal ikke sløse bort noe!
Jeg vet akkurat hva jeg skal bruke pengene på!

-Litt til Ada og Camilla fordi vi sitter i lunsjen på onsdager og ser på hus vi skal kjøpe på Finn.no.
-Litt til mamma og pappa og søstera mi og farmor og andre jeg kjenner som fortjener litt akkurat da.
-Jeg VET hvilket hus jeg vil ha på Finn. Det er til og med to. Så det blir lett å få omsatt disse pengene til varer og tjenester og de skal ikke bare stå på en luksuskonto og se pene ut.
-Jeg ønsker meg gress. Gress som er mitt som jeg kan gå barbeint på. Og kanskje en liten bekk og et epletre.
-Jeg skal gi penger til Utekontakten og Skullerud aktivitetshus, og et barnehjem i Elfenbenskysten.
-Jeg vil ikke slutte å jobbe heller, jeg lover! Jeg skal fremdeles betale skatt. Jeg vil bare ha ett år fri til å skrive den boka jeg alltid ville skrive, og som skal hete enten: Laila-Gunn, eller Når toget står, eller Hvordan være den kvinnen en mann aldri vil være uten. Eller Djevelbarnet. Et eller annet sånt blir det.
-Også ønsker jeg meg et persisk teppe. For det persiske jeg kjøpte sist viste seg å være indisk. Jeg elsker det, men det er nå altså ikke persisk!
-Jeg skal sette penger på gullbok til sønnen min.
-Og jeg skal reise. Til steder ingen jeg kjenner har vært, for det er akkurat der det er så fint.

Reise litt til! 
Kjære Norsk Tipping. Er det ikke egentlig min tur i kveld`Dere strør jo penger rundt til folk som MÅ ha bil med isbitdispenser, eller meningsløse ting som klokker til en halv million. Folk som sløser dem bort på ett år og så er like blakke som før. Jeg skal ikke sløse. Og jeg vet akkurat hva jeg skal bruke nesten alle pengene på. Fornuftige ting.Ting som kommer samfunnet tilgode , og ting som er bra for hjerte, sjel og sinn.
Jeg TRENGER å vinne nå. Jeg bor ikke i Værdarn eller Sjørdarn, Oppadarn eller Neridarn. Jeg bor på Bogerud. I Oslo Her er det kjempefint. Men vi trenger penger vi og! Særlig jeg.

Kjære Norsk Tipping. Hvis dere bestemmer dere for å la det drysse litt gress og litt reiser og litt tid til å skrive bok på meg i kveld, så IKKE ta fra meg hell i kjærlighet, for jeg selger ikke lykken til dere, bare så det er sagt.

Vær så snill! Smiler veldig pent, krysser fingre og tær, og lurer på hvilket klokkeslett dere ringer.

PS. Om en eller annen riking som ser dette og har vurdert å finne noen å donere masse penger til bare for å se om de blir lykkeligere, så skal jeg gjerne være med i betraktningen.

Hilsen Frøken Hermansen med tom lommebok.




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Jo, du kan også smøre deg selv!

5 Mins Shaper fra helvete!

På cruise med fine Fjordline !