Frøken Hermansen innfører grønt

Frøken Hermansen har begynt å drikke grønne smoothies til frokost. Hun har kastet seg på den "rene" bølgen, og skal bli sunn og sterk, og løpe Holmenkollstafetten i mai sammen med jobben.
I den forbindelse prøver hun å innføre grønn smoothie til barnet på 15, og er helt sikker på at det skal slå an med en gang.

Oppskrift:

1 håndfull spinat
1 stangselleri
Litt brokkoli
1/2 pære
1/2 avokado
Chili
Ingefær
1 dl ananasjuice

Milde himmel, så god den er.
Hun håper at sønnen på 15 skal elske den like mye som henne selv, da han har en typisk 15-årings kosthold med mye som ikke står på kostholdsekspertenes liste over sunne valg.
Hun kamuflerer den i en mørk shaker og håper han ikke ser at den er grønn.

-Se her! Jeg har laget smoothie til deg til frokost. Mmmmm...
-Hva er det i den?
-Ananas. Den er skikkelig god. Akkurat som du liker.
15-åring tar av lokket.
-Den er jo GRØNN. Hva driver du med nå a? Lurer du meg?
-Lurer deg? Det er jo bare smoothie med ananas?
-GRØNN smoothie, Tror du jeg drikker GRØNN smoothie?
-Smak. Den er kjempegod.
Stillhet. 15 år gammel munn nærmer seg forsiktig toppen av flaska.
-Uuuuuææææææææ! Æsj! Æsj! Æsj! Hva i granskauen har du hatt i denne her?
-Hallo! Den er jo kjempegod. Glem fargen.
-Du ha hatt i noe sånn dritt igjen. Koriander eller noe sånt. Du vet jeg hater det.
-Ingen koriander der nei. Hvis du drikker denne slipper du grønnsaker til middag!
-INGEFÆR er det. INGEFÆR. Tror du du klarer å lure meg nå? Æsj! Æsj! Æsj!
Smoothie settes på kjøkkenbenken og Frøken Hermansen gir opp nok et forsøk på å innføre grønt.

-Når du blir litt eldre, gutten min, DA skjønner du at dette er godt.
-Når du blir litt eldre, mamma. DA har jeg ikke tenkt å spise grønn smoothie da heller. ELLER ingefær.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Jo, du kan også smøre deg selv!

5 Mins Shaper fra helvete!

På cruise med fine Fjordline !