Til alle som elsker, har elsket, eller venter på å elske og bli elsket

Frøken Hermansen har bare ett godt råd på Valentine's day, til de som har noen, de som har hatt noen, og de som venter på noen å elske, og å bli elsket av noen.

Glem deg selv!

I steden for å tenke:
-Gjør han meg lykkelig?
-Får jeg alt jeg trenger?
-Nå syns jeg hun maser mye
-Hvordan kan jeg få det bra med henne?
-Har jeg fått nok oppmerksomhet i det siste?
-Hvordan må HAN være for at jeg skal bli lykkelig?
-Han gir meg ingen komplimenter.
-Hva er feil med meg siden han er SÅNN?

SETT DEN ANDRE FØRST, OG TENK:
-Hva kan JEG gjøre for å gjøre ham lykkelig?
-Hva kan JEG gi?
-Er JEG god nok for henne, og hvis ikke, hva kan jeg gjøre for å bli det?
-Gir JEG nok?
-Får HAN nok oppmerksomhet av MEG?
-Gir JEG henne nok komplimenter?
-Hvordan kan jeg være den han trenger?

Glem deg selv. Vær en som GIR mer enn du får. For kjærlighet er å gi, ikke å få. Og en som elsker noen GIR, og VIL gi. Og når man får, vil man gi tilbake.

Frøken Hermansen vet at for mange så kan denne ene lille tingen snu opp ned på livet, og gjøre hverdagslig kjærlighet til noe fantastisk.
Men det betinger at begge parter setter den andre først. Det må være en balanse. Man kan ikke gi og gi og gi hvis man aldri får. Men spesielt kvinner er kanskje flinke til å ikke se at vi faktisk får . Og vi er ikke så flinke til å se hva mannen faktisk gjør. På sin måte. For oss.
Men hvorfor ikke bare begynne med seg selv?
Vær en som noen trenger, i stedet for å trenge noen. Vær en som elsker i stedet for å lengte etter kjærlighet. For den kommer når man minst venter det uansett.

Frøken Hermansen er ikke så opptatt av Valentine's day. Hun er opptatt av alle 365 dager.
Fordi HAN fortjener det ♡




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Jo, du kan også smøre deg selv!

5 Mins Shaper fra helvete!

På cruise med fine Fjordline !