PMS og godteri bak låst dør

Når du har full kontroll på hva du spiser, dropper sukker helt, og har null problemer i det hele tatt. Gått ned i vekt og begynt å skjønne hva du kan og ikke kan gjøre. Du handler smågodt, sjokolade, ostepop og brus. Det gjør jo ingenting, for du spiser jo ikke selv. Alt er bare fint.

Til pms'en tar deg.
Og du bare MÅ ha en smågodt. Og en pops. Og fem osteopop. Men vil ikke. Du bare vil ikke. Men øynene sluker bollen, og du sikler, og hendene strekker seg mot bollen uten at du kan stoppe dem. Du blir desperat.

Og han på snart 17 bryr seg ikke om hvordan du lider mens han er i dusjen.

-Er du ferdig i dusjen snart?
-Nei!
-Hallo! Du MÅ bli ferdig i dusjen snart.
-Skal du på badet?
-Nei, jeg skal ikke på badet. Men du må hjelpe meg med noe.
-Hva da?
-Har du nøkkel til døra til rommet ditt?
-Vet ikke. Hvordan det?
-Kan du prøve å finne den?
-Hvorfor det?
-Bare Vær så snill å finne den. Jeg har satt godteriet inn dit.
-Hæ? Hvorfor det?
-Fordi jeg vil ikke ha.
-Ok? La være å spise da!
-Går ikke. Jeg MÅ.
-Det bestemmer du selv mamma.
-Nei. Det bestemmer PMS'en.
-PMS'en ? Herregud. Dere damer har så innmari mange teite unnskyldninger.
-Du skjønner det ikke.
-Nei. Jeg skjønner det IKKE. Og har ikke nøkkel. Du får klare deg sjøl.
-Vær så snill. Kan du ta med godteriet ut når du går ut?
-Nei! Jeg skal ikke ta det med ut. I verste fall får du kaste det.
-Jeg kommer til å ta det opp av søpla igjen.
-Ikke mitt problem. Du er 40 år mamma.
-Låse det inn i kjelleren?
-NEI mamma. Du får ha kontroll sjøl. Du får la godteriet være her i huset og gå deg en lang tur da vet du. Uten penger. Så blir det godteri igjen til jeg kommer hjem også.
God tur!


Åååå. Give me some Nando's!! Sunniva, jeg ser deg... 



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Jo, du kan også smøre deg selv!

5 Mins Shaper fra helvete!

På cruise med fine Fjordline !