Problemet med kjekke menn i kassa i matbutikken

Frøken Hermansen syns ikke det er gøy å kjøpe usunn mat eller godteri hvis han som sitter i kassa i butikken er kjekk. Derfor velger hun oftest kø etter hva hun handler. Hun har egentlig aldri tenkt over at hun faktisk gjør dette, og da hun begynte å tenke på det, så lurte hun på om andre damer også tenker på samme måte.

Kollegaen svarte med en gang at: Ja, selvfølgelig tenker jeg på det! Man vil ikke at en kjekk mann i kassa skal se at man kjøper drittmat. Føles mye bedre å kjøpe salat og fisk hvis han i kassa er kjekk.
En annen kollega sa at: Det er enda verre hvis han som står bak meg i køen er kjekk, og jeg kjøper bare drittmat. Spesielt hvis jeg har joggebukse og ingen sminke og ser fyllesjuk ut. Jeg får jo aldri mulighet til å rette opp det inntrykket igjen! Og forresten, hvis jeg kjøper mye usunt, så slenger jeg alltid oppi en boks med blåbær eller et eller annet i tillegg,.
Hun sa også at: Hvis jeg har handlet mye drittmat flere ganger etter hverandre, så bytter jeg butikk neste gang.

Frøken Hermansen har også kjøpt usunn mat eller godteri noen ganger og lekt at hun ringer sønnen for å si at : Nå har jeg kjøpt det og det og det. Er det noe mer du skal ha? Akkurat som om han i kassa bryr seg om HVEM som skal ha det hun kjøper.

På den annen side, så har Frøken Hermansen og kollegene konkludert med at hvis man kjøper for eksempel tamponger eller bind, DA er det greit å ta med sjokolade, for da tenker han kjekke i kassa at: Å ja! Hun har mensen.
Men å kjøpe tamponger og bind, uten å kjøpe med noe mer, går ikke. Da tenker han i kassa at: Hun der har SKIKKELIG mensen. Nødstilfelle liksom.

Er det en i kassa som er skikkelig kjekk, for eksempel på Narvesen, så kjøper Frøken Hermansen vann. Og kanskje en proteinbar eller nøtter. Aldri pølse i brød.
Pølse i brød blir i så fall hamburgergrill i lompe, med cola zero. Og særlig hvis venninna kjøper vanlig cola og en stor baconpølse i brød med ALT på, da ser i hvert fall han i kassa at Frøken Hermansen er ganske så sunn og fornuftig av seg.

Menn på jobben til Frøken Hermansen forstår ingenting av dette med å ikke kjøpe godteri og usunn mat av kjekke menn, så mest sannsynlig bryr ikke mennene i kassa i butikken seg heller. Eller?








Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Jo, du kan også smøre deg selv!

5 Mins Shaper fra helvete!

På cruise med fine Fjordline !