Frøken Hermansen driver business

Frøken Hermansen vil starte business, og har kjøpt småting som hun skal prøve å selge til noen, for å sjekke interessen, og se hva hun skal begynne med import av.

Hun har kjøpt noen små adaptere til lader fra gammel Samsung ( Micro-usb) til ny Samsung/Huawei
(usb-c, eller hva det heter)

Hun prøver å få sønnen til å selge dem til kompiser for 50 kr stykket.
-.ALLE trenger sånne!
-Nei, de gjør ikke det mamma.
-Jo, det gjør de. Slutt å tulle. Absolutt ALLE trenger disse. I hvert fall kompisene dine. 50 kr for en.
- De koster 30 på Finn.
- De til 30 har ikke sånn tråd til å henge på nøkkelknippet. Altså er de verdiløse fordi de ligger i skuffen hjemme og du har dem ikke når du trenger dem. Derfor er mine dyrere.
- Ingen trenger dem.
- ALLE trenger dem. Alle har en gammel Samsung-lader. Og med denne kan de få lykkelige venner på besøk. Eller damer.
-Jada.
-Tenk på kompisen som er hjemme alene og skal ha en dame på besøk. Jævlig kjedelig hvis hun må dra hjem fordi han bare har iphone-lader og hun har Huawei. Endelig kan han ha overnatting og så kan hun ikke fordi hun ikke får ladet telefonen. Og alle vet at mora eller søstera til kompisen din har en gammel Samsung-lader. Og med denne så vipps! Så får hun gitt beskjed til mora om at hun er hos en venninne, og kompisen din får dame på overnatting. Ser du? ALLE trenger denne.
-Jada.
- Forresten så skylder du meg å kjøpe alle av meg. 150 kr for alle tre. Jeg kjøpte bil!
- Jeg skjønner at du er desperat men det er ikke sånn man driver business.
- JEG driver business sånn. Bare vipps pengene i morra. Så er de dine.

Dagen etter:
- Mamma, hvor mye skal jeg vippse deg for bilen nå?
- Totusenfemhundre.... eller vent litt....... totusensekshundreogfemti var det.
- Ok. Vippser nå.

YES! Frøken Hermansen har gjort sin første elektro-business. Hurra!


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Jo, du kan også smøre deg selv!

5 Mins Shaper fra helvete!

På cruise med fine Fjordline !